Неділя, 24 березня
Ми у соціальних мережах:
Групи управління
s
19 лютого 2019

Право споживача на отримання якісних перукарських, манікюрних, педикюрних та інших послуг

Спектр послуг, що їх надають чисельні перукарні, салони чи навіть центри краси дуже різноманітний: від манікюру, педикюру до найновітніших процедур та технологій із догляду за волоссям та тілом.                

Усі стосунки між майстрами салонів і перукарень та споживачами послуг регулюються основними нормативно-правовими актами: Законами України «Про захист прав споживачів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Правилами побутового обслуговування населення», «Інструкція щодо надання перукарських, манікюрних та педикюрних послуг», «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів», тощо.

Споживачі мають право на безпечні умови побуту, зокрема, на побутові послуги, які надаються салонами краси та отримання повної інформації про послугу, якою збираються скористатися. Згідно Закону України «Про захист прав споживачів» суб’єкт господарювання, що надає послугу, зобов’язаний надати споживачу вичерпну інформацію про послуги, які надаються, достатню для того, щоб клієнт мав змогу зробити усвідомлений вибір. На практиці це означає працівники останнього мають довести до відома клієнтів саму процедуру здійснення послуги, препарати та обладнання, які застосовуються під час надання послуги, їх виробника, повідомити про можливі побічні ефекти від застосування препаратів, протипоказання на них, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку цих препаратів та обладнання. На маркуванні таких препаратів, обовʼязково має бути зазначено склад та термін придатності.

Обов’язковою умовою надання побутових послуг є їх безпечність для життя і здоров’я клієнтів. Але, одна справа – зіпсований настрій, і зовсім інша – якщо через некомпетентних косметологів, дерматологів і перукарів ви ризикуєте власним здоров`ям. Як повернути гроші за неякісні послуги та покарати недобросовісний салон?

Якщо споживача з якихось причин не задовольняють послуги закладу, споживач має право, за Законом України «Про захист прав споживачів» вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;

3) безоплатного повторного надання послуги;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи.

5) у випадку, якщо ж після надання споживачу послуги виявились істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку споживачу зробили, повністю не відповідає тій, яку споживач просив зробити, і виправлення її неможливе, можете вимагати повернення коштів.

У випадку надання споживачу неякісної послуги, або послуги, в результаті якої було завдано шкоди здоров’ю чи зовнішності, або ж якщо з якоїсь іншої причини не задоволені послугою, споживач має право захищати свої права наступним чином:

- звернутись до адміністрації салону з пропозицією виправити недолік (бажаних наслідків можна досягти, проявивши неабияку наполегливість і знання своїх прав);

- звернутись зі скаргою до контролюючих органів – зокрема, до Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області;

- звернутись за захистом своїх прав до суду для стягнення з салону матеріальних та моральних збитків.

  Варто пам’ятати, що споживач не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, якщо не доведе, що отримував послуги саме в цьому салоні. Звичайно, найкращим доказом є письмово оформлений договір про надання послуги, де б визначався вид послуги та відповідальність за неналежне її виконання. Однак, на практиці таким договором нехтують. У цьому випадку, доказом може бути виписана споживачу квитанція про оплату отриманої послуги згідно форми, яка повинна застосовуватися в процесі розрахунків із споживачами за побутові послуги.